fot. PKP Polskie Linie Kolejowe
fundusze unijne kolej tunel średnicowy

Tunel średnicowy w Łodzi. Pierwsza maszyna TBM już w Łodzi

Pod koniec stycznia PKP Polskie Linie Kolejowe poinformowały, że do Łodzi dotarła już większość dużych elementów ważącej ok. 650-ton i długości 95 metrów, maszyny TBM. Po trzech tygodniach wiadomo już, że wszystkie elementy mniejszego urządzenia znajdują się na placu budowy na ul. Długosza przy alei Włókniarzy. Ponad dwadzieścia ciężarówek dostarczało poszczególne części z fabryki Herrenknecht AG w niemieckim Schwanau. Transport organizowany był głównie nocą, z uwagi na mniejsze natężenie ruchu na drogach.

Drążenie tunelu mniejszym urządzeniem TBM rozpocznie się z budowanej komory startowej przy ul. Długosza do komory rozgałęźnej w okolicy al. Włókniarzy i ul. Kasprzaka. To prawdopodobnie tam w przyszłości zostanie wybudowany także trzeci przystanek o roboczej nazwie Łódź Zachód. Jesienią ubiegłego roku na ulicy Piotrkowskiej mówił o tym wicepremier Piotr Gliński. Dalej tunel zostanie poprowadzony w kierunku ul. Stolarskiej, gdzie z kolei zlokalizowano komorę startową dla dużego urządzenia TBM. Te będzie odpowiedzialne za drążenie tunelu w stronę dworca Łódź Fabryczna przez przystanki Łódź Ogrodowa i Łódź Śródmieście.

Projekt pn. “Udrożnienie Łódzkiego Węzła Kolejowego (TEN-T), Etap II, Odcinek Łódź Fabryczna – Łódź Kaliska/Łódź Żabieniec” jest współfinansowany w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Jego wartość wynosi blisko 1,8 mld zł, z czego dofinansowanie unijne to ponad 1,4 mld zł (blisko 70 proc. dofinansowania). Według aktualnych informacji PKP PLK zakończenie inwestycji zaplanowano do 2022 roku.

Dodaj komentarz

Kliknij tutaj, aby dodać komentarz

ARCHIWUM

STREFA SPOŁECZNOŚCIOWA

DOCENIASZ MOJĄ PASJĘ?

Postaw mi kawę na buycoffee.to

INFORMATOR KOMUNIKACYJNY