inwestycje kolej tunel średnicowy

Tunel średnicowy w Łodzi. Komora startowa przy ul. Długosza z lotu ptaka [3.09.2020 r.]

fot. Youtube, Piotr Papiernik

Dawno nie było nic o budowie tunelu średnicowego w Łodzi, więc dzisiaj o tym będzie. Wiadomo, że po zmianie lidera konsorcjum inwestycja nieco przyspieszyła. Ekipy budowlane pracują zarówno na terenie przy ul. Stolarskiej, jak i na terenie przy ul. Długosza. Na tym drugim możemy zauważyć niezłe składowisko części. To elementy specjalnego podziemnego urządzenia z tarczą o średnicy 8,76 metra, które jest już od kilku miesięcy w Łodzi, a które jest w tym miejscu montowane.

Z polskiego: tunelownica, z angielskiego: tunnel boring machine (TBM), będzie odpowiedzialna za wydrążenie czterech jednotorowych tuneli w kierunku stacji Łódź Kaliska i Łódź Żabieniec – o łącznej długości 4,5 kilometra. Jednak zanim tarcza zacznie się obracać trzeba wybudować dla niej tzw. komorę startową. To miejsce skąd urządzenie rozpocznie drążenie pierwszego (z dwóch) tunelów w kierunku ul. Stolarskiej.

Jak za chwilę zauważycie na placu budowy realizowane są prace ziemne przy podziemnej konstrukcji. Jest to jednak na tyle wczesny etap, że jeszcze nie widać jej kształtu. Dopiero za kilka tygodni rozpocznie się wybieranie ziemi z wykopu oraz budowa płyty dennej. Wówczas poszczególne części maszyny TBM będą transportowane na dół i tam montowane. Jak 3 września 2020 roku wyglądała komora startowa przy ul. Długosza z lotu ptaka? Zobaczycie to w relacji wideo na kanale Piotra Papiernika.

Dodaj komentarz

Kliknij tutaj, aby dodać komentarz

ARCHIWUM

TRANSPORTOWY FLESZ MIESIĄCA

STREFA SPOŁECZNOŚCIOWA

INFORMATOR KOMUNIKACYJNY