fot. Youtube, Piotr Papiernik
inwestycje kolej tunel średnicowy

Tunel średnicowy w Łodzi. Komora startowa przy ul. Długosza z lotu ptaka [10.11.2020 r.]

Przyszedł czas, aby znów zajrzeć na plac budowy kolejowego tunelu średnicowego przy ul. Długosza. Każdy kto choć raz przejeżdżał tramwajem po alei Włókniarzy mógł z wnętrza wagonu obserwować, co dzieje się na terenie po dawnym komisie samochodowym. To teren zdecydowanie lepiej widoczny niż ten przy ul. Stolarskiej. Bez wątpienia w porównaniu z ostatnimi miesiącami widać konkretne postępy.

Całkowicie gotowa jest już obudowa komory startowej oraz mury oporowe. Jak wspominałem ostatnio jest to miejsce, do którego pociągi od strony dworca Łódź Kaliska dojadą, aby wjechać pod miasto. Oczywiście do właściwej formy jeszcze daleko, bo trwa tutaj na razie wybieranie ziemi, a przed ekipami budowlanymi jeszcze przecież budowa płyty dennej. Potem potrzebna będzie jeszcze konstrukcja, która umożliwi osadzenie głównej części urządzenia z tarczą skrawającą. Dopiero wówczas można tunelownicę uruchomić. Także schemat prac jest taki sam jak kilkaset metrów dalej.

Jeżeli chodzi o samą maszynę TBM, to zauważalna jest już zmontowana zielono-żółta głowica skrawająca oraz poszczególne elementy konstrukcji, które będą łączone w komorze startowej. Jest ich w sumie pięć i zamontowane są tam m.in. taśmociągi, pomieszczenia obsługi czy pojemniki na substancje potrzebne do drążenia i obkładania konstrukcji tunelu. Generalnie etap sprowadzenia urządzenia na dół coraz bliżej. Jak 10 listopada 2020 roku wyglądała komora startowa przy ul. Długosza z lotu ptaka? Zobaczycie to w relacji wideo na kanale Piotra Papiernika.

ARCHIWUM

STREFA SPOŁECZNOŚCIOWA

INFORMATOR KOMUNIKACYJNY

TRANSPORTOWY FLESZ MIESIĄCA

#EUYearofrail