fot. Daniel Siwak
autobusy organizacja komunikacji pasażerowie

Dlaczego na przystanku Zachodnia – Manufaktura zatrzymują się tylko linie nocne? [List Czytelnika]

Otóż kilka dni temu dostałem wiadomość od Czytelnika Komunikacjizbiorowej.pl, który zwrócił uwagę na jeden z przystanków na Starym Mieście. Pan Dawid miał na myśli ten w autobusowo-tramwajowym zespole przystankowym Zachodnia – Manufaktura. Zarząd Dróg i Transportu uruchomił go po stronie Parku Staromiejskiego blisko dwa lata temu.

Zatrzymują się tam aktualnie linie N1A, N1B, N2, N5A, N5B jadące w kierunku krańcówek Teofilów Rojna, Aleksandrów Łódzki Targowa, Radogoszcz Wschód i Radogoszcz Zachód. W chwili uruchomienia był tam tylko słupek, ale od jakiegoś czasu pasażerowie mogą się schować pod wiatą. Jest to konstrukcja z tzw. drugiego obiegu, czyli zdemontowana z innej remontowanej ulicy.

Blogowy Czytelnik napisał, że zatrzymują się tam wyłącznie linie nocne. Mieszkańcy zatem muszą korzystać tylko z tramwajów i w ten sposób są pozbawieni dojazdu w głąb osiedli Radogoszcz i Teofilów. Jeżeli linie dzienne mogą stanowić utrudnienie w ruchu, to czy mogą się tam zatrzymywać przynajmniej w soboty lub niedziele? Zwłaszcza w weekendy ten przystanek jest potrzebny, gdy tramwaje kursują rzadziej.

fot. Daniel Siwak

Co prawda ostatnimi czasy poruszam się zupełnie innymi trasami, ale akurat ten konkretny przystanek kojarzę. Postanowiłem więc w komunikacyjnym urzędzie zapytać o to miejsce. Skoro po drugiej stronie zatrzymują się linie dzienne i nocne, interesowało mnie jakie są powody uruchomienia tego przystanku tylko dla linii nocnych oraz czy są jakiekolwiek możliwości, aby ten przystanek funkcjonował w najbliższym czasie także dla linii dziennych?

Oto odpowiedź: – Przystanek ten funkcjonuje tylko dla linii nocnych ze względu na duży ruch, który przenosi ul. Zachodnia. Zatrzymanie autobusu na przystanku wpływałoby na wstrzymanie ruchu. W przyszłości po wybudowaniu zatoki, mogłyby zatrzymywać się tam również autobusy dzienne – tłumaczy Tomasz Andrzejewski z Zarządu Dróg i Transportu.

Kojarzycie profil Zatoki? To się leczy? Mnie, po przeczytaniu tej odpowiedzi, właśnie takie skojarzenie się nasunęło. Szczególnie, że wcześniejszy przystanek, czyli Zachodnia – Legionów nie posiada zatoki, a autobusy wpuszczając pasażerów i tak tamują chwilowo ruch. Co więcej, przy modernizacji odcinka pomiędzy Próchnika a Legionów nie powstała tam zatoka. Upsss, ktoś o niej zapomniał? Oczywiście, że nie. A może po prostu lepiej nie wygłupiać się z zatoką przystankową przy Parku Staromiejskim? Do tematu pewnie jeszcze wrócę…


Na koniec tak zwane słowo od autora. Do tej pory czegoś takiego u mnie na blogu nie było, że Czytelnicy pisali z transportowymi sprawami. Uznałem jednak, że skoro już to się zdarzyło, to warto to pociągnąć dalej. Zapraszam więc do konwersacji i zgłaszania ciekawych tematów. Potrzebne informacje znajdziecie w zakładce KONTAKT.

ARCHIWUM

STREFA SPOŁECZNOŚCIOWA

INFORMATOR KOMUNIKACYJNY

TRANSPORTOWY FLESZ MIESIĄCA

#EUYearofrail