inwestycje organizacja komunikacji tunel średnicowy

Budowa przystanku Łódź Śródmieście. Komunikacja miejska i organizacja ruchu od 25 kwietnia

fot. PKP Polskie Linie Kolejowe

Patrząc w kalendarz widać dobitnie, że od ponad półtora miesiąca powinna trwać budowa kolejowego przystanku Łódź Polesie. W przeciwieństwie do urządzeń TBM, które nadal nie rozpoczęły drążenia podziemnego szlaku, ekipy budowlane żwawo krzątają się na terenie przy ulicy Ogrodowej. Ten sam kalendarz wskazuje, że od trzech tygodni powinny trwać pierwsze prace na ul. Zielonej.

Tak przynajmniej informował Urząd Miasta Łodzi. Przygotowana była organizacja ruchu i komunikacji miejskiej. Jednak okazało się, że nie było najważniejszego dokumentu – pozwolenia na budowę. Poinformował o tym Transport-publiczny.pl, co wywołało automatycznie falę pytań. Teraz najnowsza data wskazuje, że utrudnienia w tym miejscu rozpoczną się 25 kwietnia, czyli tuż przed przedostatnim tygodniem miesiąca.

Załóżmy, że termin wskazany przez Przedsiębiorstwo Budowy Dróg i Mostów w Mińska Mazowieckiego, które jest wykonawcą tunelu zostanie dotrzymany. Oznaczać to będzie, że wszelkie dojazdy i przejazdy w tej części miasta zostaną ograniczone przynajmniej na dwa, a może i nawet na trzy lata. Przez pierwsze kilka dni pewnie kierowcy będą jeździli na pamięć, ale potem wyłączenie ulicy zapadnie wszystkim w pamięć.

fot. Zarząd Dróg i Transportu

Nie jest żadnym zaskoczeniem, a tym bardziej tajemnicą, że rozpoczęcie prac w tym miejscu spowoduje utrudnienia dla wszystkich – pieszych, kierowców, pasażerów łódzkiej komunikacji miejskiej. Przez cały okres budowy zamknięta będzie dla ruchu kołowego i ruchu pieszych ulica Zielona. Od zachodu będzie to odcinek pomiędzy Wólczańską, a Zachodnią/Kościuszki. Od wschodu wyłączony zostanie fragment od Zachodniej/Kościuszki do Piotrkowskiej. W tym ostatnim przypadku możliwe będzie przejście pomiędzy placem budowy, a budynkami rektoratu Uniwersytetu Medycznego.

Dojazd i dojście do posesji pod adresem Kościuszki 1 (wejście od ul. Zielonej) możliwe będą jedynie od strony Wólczańskiej. Dojście do budynku i punktów usługowych przy posesji Zielona 9 możliwy będzie od strony ul. Piotrkowskiej – przez teren budowy. Dojazd i dojście do posesji Wólczańska 13, 15, 17, 19, 21 i 23 możliwe będą ul. Wólczańską – jedynie od strony Więckowskiego. Natomiast dojazd do posesji Wólczańska 21 i 23 odbywać się będzie przez teren budowy. Dojście do posesji Zielona 13, gdzie jest Klasztor Ojców Dominikanów (wejście od ul. Wólczańskiej możliwy będzie od ul. Zielonej.

I tym razem Zarząd Dróg i Transportu nie poinformował o sugerowanych objazdach. Ze wschodu na zachód, jadąc ulicą Narutowicza będzie trzeba skręcić a ulicę Wschodnią, a dalej pojechać Jaracza, Więckowskiego, Gdańską lub Żeromskiego i do Zielonej. W odwrotnym kierunku jadąc ulicą Zieloną można skręcić w ulice Gdańską lub Wólczańską i dalej do Zamenhofa, Sienkiewicza i do Narutowicza. Jednak najlepiej omijać ten rejon szerokim łukiem i korzystać z komunikacji miejskiej.

fot. Zarząd Dróg i Transportu
Komunikacja miejska ze zmianami

Kwietniowe zmiany dotkną wielu podróżujących komunikacją miejską łodzian i obejmą kilkanaście linii tramwajowych i autobusowych. Zawieszenie, skrócenie lub zmiana trasy dotyczyć będzie linii 1, 3A, 3B, 5, 6, 8, 9, 12, 13, 14, 80, 83, 86A, 86B, 96A, 96B, 96C, N7A, N7B, N8, N9, 43A, 43B, Z1 i Z13. Budowa przystanku Łódź Śródmieście oznacza, że z ulicy Konstantynowskiej (od Zdrowia do alei Włókniarzy), Zielonej (od ul. Legionów do ul. Piotrkowskiej) i części Narutowicza (od ul. Piotrkowskiej do ul. Kilińskiego) na dwa lata znikną tramwaje.

I tak linia 9, chociaż miesiąc temu miała być skrócona do dworca Łódź Fabryczna, zostanie skierowana ulicami Kilińskiego, Franciszkańską do Wojska Polskiego i dalej Zgierską do Helenówka. W takim kształcie “dziewiątka” będzie pełnić rolę komunikacji zastępczej za zawieszoną linię 1. Linia 12 pojedzie objazdem przez Kilińskiego, Pomorską, Legionów do Gdańskiej. Przy okazji podzielona zostanie na wariant A – do Stoków i B – do Radiostacji. Natomiast linia 13 zostanie całkowicie zawieszona, a w jej miejsce będzie kursować zastępczy autobus linii Z13 – z Niższej przez Zieloną do alei Włókniarzy.

Jeśli chodzi o autobusy można mówić o jednej dobrej wiadomości. Wracają warianty A i B dla linii 96, co spowoduje zwiększenie częstotliwości kursowania. Jednocześnie diametralnemu skróceniu ulegną linie 86A i 86B, które dowiozą pasażerów tylko do dworca Łódź Kaliska lub do placu Barlickiego. Aby ułatwić podróżowanie na zachodnim odcinku trasy “dziewiątki”, linie 43A i 43B zostaną skierowane na aleję Włókniarzy gdzie włączą się w ul. Konstantynowską. Pasażerowie linii nocnych N7A, N7B i N8 będą mieli ekspresową część trasy pomiędzy przystankami Kościuszki – Zielona a Rewolucji 1905 roku – Kilińskiego. Opuszczenie pojazdu między nimi nie będzie możliwe.

Szczegóły dotyczące zmian tras autobusów znajdziecie też w informatorze o kursowaniu autobusów, tramwajów oraz pociągów w Łodzi, a godziny odjazdów w udostępnionym rozkładzie jazdy MPK Łódź.

Dodaj komentarz

Kliknij tutaj, aby dodać komentarz

ARCHIWUM

STREFA SPOŁECZNOŚCIOWA

DOCENIASZ MOJĄ PASJĘ?

Postaw mi kawę na buycoffee.to

INFORMATOR KOMUNIKACYJNY