Pomiędzy ulicami Gandhiego, Kasprzaka, Drewnowską i aleją Włókniarzy budowana jest tzw. komora odgałęźna. Od momentu ostatecznego potwierdzenia informacji o budowie trzeciego przystanku w tunelu średnicowym – Łodzi Kozin, znaczenie tego miejsca wzrosło. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. podpisały umowę z wykonawcą tunelowej inwestycji, czyli Przedsiębiorstwem Budowy Dróg i Mostów z Mińska Mazowieckiego.
W miejscu dawnych ogródków działkowych do tej pory trwały prace przygotowawcze. Zniknęła również popularna zimą górka saneczkowa. Jednak, jak przyznał sam inwestor, od czerwca postępuje budowa komory odgałęźnej. W wykopach powstały już pierwsze fragmenty ścian szczelinowych, które są i w tym przypadku podstawą konstrukcji. Najnowszy tunelowy przystanek będzie trzypoziomowy (dwie kondygnacje z peronami kolejowymi oraz część pasażerska), co spowoduje konieczność zagłębienia się 30 metrów w dół. Budowa płyt dennej, pośrednich i stropowej, to kolejny etap prac..
Z dotychczasowych informacji wynika, że na razie nie ma konieczności zamykania sąsiednich ulic czy wprowadzania zmian tras autobusów i tramwajów. Taka sytuacja może mieć miejsce, jeżeli miasto podejmie decyzję o budowie krańcówki tramwajowej przy przystanku. Taka propozycja została poddana pod czerwcowe konsultacje na platformie Vox Populi. Jak 2 sierpnia 2021 roku z lotu ptaka wyglądała budowa komory rozgałęźnej oraz przystanku Łódź Koziny przy alei Włókniarzy? Zobaczycie to w relacji wideo na kanale Piotra Papiernika.
Dodaj komentarz