inwestycje komunikacja miejska ulice

Tramwaj na ul. Rzgowskiej czy ulice na Teofilowie? To propozycje wniosków w Programie Inwestycji Strategicznych

źródło: VOX Populi UMŁ

W przyszły wtorek kończy się nabór wniosków do Programu Inwestycji Strategicznych, który funkcjonuje w ramach Rządowego Fundusz Polski Ład. Każda z tzw. jednostek samorządu terytorialnego (gminy, powiaty, miasta) może złożyć maksymalnie trzy wnioski o dofinansowanie. Warunkiem jest to, że jeden z nich będzie dotyczył inwestycji do 5 mln złotych, drugi do 30 mln złotych a trzeci do 65 mln złotych.

Jak możemy przeczytać na łamach portalu gazety “dla kochających Łódź”, władze naszego miasta chcą, żeby to właśnie mieszkańcy wskazali projekty do realizacji. – Wybrane przez łodzian projekty przedstawimy na sesji Rady Miejskiej. Po zabezpieczeniu wkładu własnego złożymy wnioski do BGK [Bank Gospodarstwa Krajowego – przyp. autora] – tłumaczy we wspomnianym portalu Robert Kolczyński, dyrektor Departamentu Strategii i Rozwoju. Z tzw. kronikarskiego obowiązku – jak to mawia jeden z łódzkich radnych – postanowiłem odnotować ten fakt.

Co znalazło się w inwestycyjnym menu do drugiego naboru? W pierwszej kategorii, w jednym szeregu mamy zapowiadaną od lat budowę drogi rowerowej w śladzie dawnej kolei scheiblerowskiej, nietransportowy remont Domu Pomocy Społecznej „Włókniarz” oraz modernizację pomieszczeń na potrzeby przedszkoli miejskich w Szkole Podstawowej nr 40 i Szkole Podstawowej nr 71.

W kolejnym przedziale – do 30 mln złotych – Urząd Miasta Łodzi zaproponował dość istotną społecznie inwestycję, czyli budowę bezkolizyjnego przejazdu przez tory kolejowe na wysokości ul. Hetmańskiej. Zestawiono to z remontem ulicy i torowiska na ul. Franciszkańskiej (od ul. Wojska Polskiego do ul. Północnej) oraz modernizacją kilku ulic osiedlowych m.in. Spartakusa, Stepowej, Osobliwej, Wojewódzkiego, Tabelowej i budową ronda na skrzyżowaniu ulic Krokusowa/Pomorska/Edwarda.

O największą pulę złotówek, czyli o 65 mln złotych tym razem rywalizować będzie remont torowiska na ul. Rzgowskiej (od ul. Broniewskiego do ul. Kurczaki z krańcówką). Drugim typem są zestawione razem – dojazdy do drogi ekspresowej (chyba S14?) wraz z remontem ul. Rąbieńskiej (od ul. Traktorowej do ul. Szczecińskiej), przedłużeniem ul. Kaczeńcowej (od ul. Judyma do ul. Rąbieńskiej) oraz budowę połączenia ul. Kaczeńcowej z ul. Traktorową. Przy tym ostatnim chodzi chyba o przebudowę ulicy Judyma.

Żeby zagłosować na trzy z ośmiu propozycji trzeba wejść na platformę Urzędu Miasta Łodzi – Vox Populi. Następnie trzeba wybrać jedną propozycję w każdej z kategorii oraz podać w celach weryfikacyjnych adres e-mailowy. Głosowanie rozpoczęło się w poniedziałek, 7 lutego a zakończy się w piątek, 11 lutego o północy. 

Łódź już po raz drugi będzie chciała skorzystać z rządowych funduszy. W ubiegłym roku remont ul. Biegańskiego (5898 głosów) zdeklasował pozostałe zgłoszone inwestycje do 5 mln złotych, czyli ul. Ozorkowską (3494 głosów) i ul. Górniczą (2596 głosów).

W przedziale inwestycji do 30 m.n złotych mieszkańcy postawili na modernizację ul. Pomorskiej (odcinek od ul. Mileszki do ul. Juhasowej), która wygrała z przebudową torowiska na ul. Konstantynowskiej (odcinek od ul. Krakowskiej do al. Unii) stosunkiem 5180 do 2708 głosów.

Natomiast przy inwestycjach bez ograniczeń finansowych Łodzianie wybrali przebudowę ul. Szczecińskiej (4513 głosów) zamiast budowy przejazdu pod torami kolejowymi na ul. Widzewskiej (3670 głosów).

Dodaj komentarz

Kliknij tutaj, aby dodać komentarz

ARCHIWUM

STREFA SPOŁECZNOŚCIOWA

DOCENIASZ MOJĄ PASJĘ?

Postaw mi kawę na buycoffee.to

INFORMATOR KOMUNIKACYJNY