Rozpoczęły się przygotowania do wznowienia ruchu na trasie z Konstantynowa Łódzkiego do Łodzi. Miesiąc temu pisałem Wam, że wiadomo, gdzie będzie tymczasowa krańcówka. Dlaczego tymczasowa? Bo aktualnie dalej niż skrzyżowanie Legionów – Zielona/Kasprzaka, tramwaje nie pojadą. Powodem jest jest brak połączenia z resztą sieci – zarówno od strony ulicy Zielonej, jak i od strony ulicy Legionów. Po wznowieniu ruchu tramwaje linii 43A zakończą trasę na przystanku Legionów – Włókniarzy.
Pamiętajmy, że nadal z jednej strony mamy prace budowlane, które prowadzone są na odcinku od granicy miasta do ulicy Krakowskiej. Tutaj nowym terminem dla zakończenia unijnej inwestycji, wskazanym przez Urząd Marszałkowski Województwa Łódzkiego, jest 30 czerwca 2024 roku. Z drugiej strony, żeby tramwaje z Konstantynowa mogły dojechać w jakieś sensowne miejsce, trzeba stworzyć tymczasowy kraniec. Wspomniany wcześniej przystanek wydawał się do tego najlepszym miejscem. Jednak niezbędne są pewne prace budowlane.
Pierwszy etap prac. Zmiany tras MPK Łódź i objazdy
Prace budowlane będą prowadzone etapami, bo trudno byłoby całkowicie zablokować drogę krajową nr 91, jaką jest aleja Włókniarzy. Po prawie roku będzie ponownie montowana zwrotnica dla północo-wschodniego łuku. Do 25 kwietnia 2021 roku korzystała z niej linia 13. Wraz z tym wymienione zostaną także szyny na łuku, który będzie służył wjazdom i zjazdom tramwajów na trasę w kierunku Konstantynowa.
Kierowcy jadący ulicą Legionów w kierunku Zdrowia, będą mogli skręcić jedynie w prawo, w aleję Włókniarzy. Jazda w przeciwnym kierunku oraz dojazd do ulicy Konstantynowskiej będzie możliwy poprzez zawrócenie przy ulicy Srebrzyńskiej. Z kolei dojazd do ulicy Naftowej będzie możliwy jedynie od ulicy Legionów. No i z trzech pasów ruchu na alei Włókniarzy w kierunku Żubardzia i Radogoszcza będą dostępne tylko dwa.
W obrębie miejsca prowadzenia prac drogowych będzie obowiązywało ograniczenie prędkości do 40 km/h. Utrudnienia napotkają także piesi i rowerzyści. Zamknięte będzie przejście dla pieszych po północnej stronie skrzyżowania. Natomiast z tego po wschodniej stronie będą tymczasowo korzystać także rowerzyści. Dotyczy to zarówno przejazdu przez jezdnię ulicy Zielonej, jak i ulicy Legionów.

W związku ze wspomnianymi pracami inaczej pojadą także autobusy linii 72A, 72B, 83, 97A, 97B, Z13 i N9. Linie 97A i 97B dodatkowo kursować będą z pominięciem przystanku Legionów – Włókniarzy (przy stacji benzynowej). Czas przejazdu na trasie zmienionej wydłuży się o około 4 minuty.
Linie 72A, 72B, 83, Z13: z krańcówek Janów, plac Mikulskiego i Dąbrowa Niższa ulicą Legionów do alei Włókniarzy, i dalej jezdnią wschodnią alei Włókniarzy do skrzyżowania z ulicą Srebrzyńską. Tam autobusy zawrócą i dalej pojadą jezdnią zachodnią aleją Włókniarzy i ulicami Legionów i Konstantynowską do krańcówek Huta Jagodnica, Cmentarz Szczecińska i Retkinia.
Linie 97A i 97B: z krańcówki Dworzec Łódź Kaliska aleją Włókniarzy do ulicy Legionów i dalej ulicami Legionów i Konstantynowską do krańcówek Aleksandrów Łódzki (Targowy Rynek) i Niesięcin.
Linia N9: z krańcówki Kościuszki Zielona ulicą Legionów do alei Włókniarzy, i dalej jezdnią wschodnią alei Włókniarzy do skrzyżowania z ulicą Srebrzyńską. Tam autobusy zawrócą i dalej pojadą jezdnią zachodnią aleją Włókniarzy i ulicami Legionów i Konstantynowską do krańcówek Konstantynów Łódzki (Plac Wolności).
W drugim etapie tramwaje MPK Łódź pojadą inaczej
Kursowanie tramwajów linii 8 i 16 na razie pozostaje bez zmian. Te mają zostać wprowadzone dopiero pod koniec maja. Wtedy na tydzień wagony MPK Łódź znikną z alei Włókniarzy i pojadą inaczej. Linia 8 z Cmentarza Zarzew na Teofilów zostanie skierowana najprawdopodobniej przez trasę ŁTR, czyli ulicami Zachodnią, Kościuszki i Limanowskiego. Linia 16 z Dworca Łódź Dąbrowa zostanie skrócona i skierowana na krańcówkę Karolew.
Dodaj komentarz