Kilka godzin po opublikowaniu tekstu pt. “Ulica Przybyszewskiego dla MPK Łódź coraz bliżej. Kiedy i jakie linie tam wrócą” napisał do mnie pan Mateusz, Czytelnik Komunikacjizbiorowej.pl. We wspomnianym tekście pisałem o liniach, które w najbliższym czasie mogą wrócić w ten rejon Łodzi. Jak już wiemy kolejność będzie następująca: najpierw linia 7 do krańcówki Widzew Augustów, potem linia 5 na Chojny Kurczaki a na końcu linia 1 do Dworca Łódź Dąbrowa.
W korespondencji padła pewna propozycja dla tej ostatniej linii. Blogowy Czytelnik napisał, że torowisko na ulicy Kilińskiego od Broniewskiego do krańcówki w pobliżu dworca Łódź Chojny było remontowane i nie powinno być zniszczone. “Nawet gdyby był problem z pętlą to mam rozwiązanie, 59 jest niepotrzebne. Skoro linia 1 jest dwukierunkowa to wystarczy zrobić nakładkę i usunąć zwrotnice. Perony i punkt socjalny są. I tak tramwaj dwukierunkowy na Doły jest potrzebny”.
Jest to na pewno ciekawa propozycja. Szczególnie, że w Łodzi regularnie wykorzystywany jest przy remontach tabor dwukierunkowy oraz tymczasowe rozjazdy torowe. MPK Łódź w miarę sprawnie potrafi zamontować taką infrastrukturę. W związku z tym o rozjaśnienie sprawy funkcjonowania komunikacji miejskiej na południowym odcinku ulicy Kilińskiego, poprosiłem Zarząd Dróg i Transportu. Jak tylko otrzymam odpowiedź od organizatora łódzkiego transportu, wrócę do tematu.
Przy okazji nie można jednak zapominać, że w najbliższych latach ulica Kilińskiego na odcinku od ronda Insurekcji Kościuszkowskiej do ulicy Śląskiej będzie remontowana. Pierwszy raz związane będzie to z budową trasy tramwajowej w ulicy Broniewskiego. Drugi z przebudową krańcówki Dworzec Łódź Chojny na autobusowo-tramwajową wraz z ulicą Kilińskiego – w stronę wspomnianego ronda. Oznacza to, że przez rok czy dwa lata od rozpoczęcia prac, tramwaje tędy znów nie pojadą. Stąd ewentualne kursowanie linii 1 możliwe jest w dwóch etapach – najpierw do istniejącej krańcówki, a potem w okolice ulicy Mochnackiego.
Wyświetl większą mapę
Dodaj komentarz