inwestycje pasażerowie tramwaje

Zamiast do dworca Łódź Dąbrowa, to do dworca Łódź Chojny. Decyzja ws. MPK i jej skutki

fot. Daniel Siwak

Wracam do kwestii, którą zapoczątkował tekst “Ulica Przybyszewskiego dla MPK Łódź coraz bliżej. Kiedy i jakie linie tam wrócą”. Chodziło o powrót tramwajów linii 1, 5, 7 w związku z otwarciem skrzyżowania Przybyszewskiego – Kilińskiego. Na dzisiaj wszystko wskazuje, że linia 1 może pojechać na południe szybciej niż linia 5. Chociaż jak pisałem wcześniejszy tekst, to sytuacja wydawała się nieco prostsza. O co faktycznie chodzi? O tym przeczytacie na końcu. Wróćmy jednak do “jedynki”. Kiedy ukończony zostanie południowy wlot wspomnianego skrzyżowania linia ta będzie mogła dojechać dalej niż teraz.

W związku z tym, do tej pory wymieniane były dla niej dwa warianty dla przystanku końcowego: Dworzec Łódź Dąbrowa lub Plac Niepodległości. To dlatego, że nie do końca było wiadomo czy stan torowiska na krańcówce Dworzec Łódź Chojny pozwoli na kursowanie tramwajów. W nawiązaniu do tego dostałem wiadomość, którą opisuje w tekście “Po ulicy Kilińskiego nadal może jeździć tramwaj. Jest na to sposób“. Kiedy czekałem na odpowiedź Zarządu Dróg i Transportu ws. pomysłu Czytelnika okazało się, że sprawa… jest już praktycznie wyjaśniona.

Rozjazd przed rondem czy dojazd do krańcówki?

W międzyczasie radny Marcin Hencz, który jest także przewodniczącym Komisji Transportu i Ruchu Drogowego Rady Miejskiej w Łodzi, złożył interpelację do prezydent Hanny Zdanowskiej. Chodziło o wydłużenie kursowania tramwajów po ulicy Kilińskiego w rejon ulicy Słowackiego. Radny zaproponował instalację rozjazdu międzytorowego w rejonie tej drugiej ulicy. Od skrzyżowania Kilińskiego – Dąbrowskiego to około 360 metrów, które pasażerowie mogliby pokonać jednak tramwajem

Z odpowiedzi wynika, że MPK Łódź przeprowadziło przegląd techniczny pod kątem wznowieniem kursowania tramwajów po ulicy Kilińskiego. -Wskazało na konieczność przeprowadzenia spawania szyn, regulacji torowiska i sieci trakcyjnej oraz wykonanie niezbędnych prac eksploatacyjnych na samej pętli Chojny: wymianę kilkudziesięciu metrów szyn tramwajowych wraz z podbudową, a także przeprowadzenie czynności związanych z regulacją torowiska i sieci trakcyjnej – przekazał wiceprezydent Tomasz Piotrowski. I teraz najważniejsza informacja płynąca z tej odpowiedzi. Wraz z zakończeniem prac na południowym wlocie skrzyżowania Przybyszewskiego – Kilińskiego, tramwaje linii 1 mają mają ponownie dojeżdżać do krańcówki Dworzec Łódź Chojny.

Kolejność powrotów się zmieniła: najpierw linia 7, potem 1 i 5

Pisałem, że linia 1 może pojechać szybciej niż linia 5 przez skrzyżowanie Przybyszewskiego. I to jest teoretycznie prawda. Chodzi o to, że w świetle ostatniej naprawy awaryjnej torowiska przy placu Reymonta, trzeba wykonać kolejne pilne prace. Te dotyczą zwrotnic po przeciwnej stronie od tych wymienianych w styczniu. A wspomniana linia 5? Wszystko na to wskazuje, że na razie pojedzie na tę krańcówkę, na której kończyć będzie “jedynka”, bo remont zwrotnic jest planowany na wakacje.

No i jeszcze kwestia autobusów linii 59. Kiedy linie 1 i 5 wrócą na ulicę Kilińskiego za Tymienieckiego, to trzeba będzie rozważyć skrócenie trasy. W obliczu takiej sytuacji utrzymywanie linii o charakterze zastępczym aż do krańcówki Chojny, nie będzie miało uzasadnienia w praktyce. Oczywiście nadal mamy zawieszoną linię 4, ale w tym przypadku “59” można skrócić do Dworca Łódź Fabryczna lub do Helenówka wydłużyć linię 9.


Wyświetl większą mapę

Dodaj komentarz

Kliknij tutaj, aby dodać komentarz

ARCHIWUM

STREFA SPOŁECZNOŚCIOWA

DOCENIASZ MOJĄ PASJĘ?

Postaw mi kawę na buycoffee.to

INFORMATOR KOMUNIKACYJNY