Liczne prace remontowe i modernizacyjne na terenie miasta obejmują inwestycje drogowe, inwestycje torowe oraz inwestycje infrastrukturalne. Powoduje to utrudnienia w kursowaniu pojazdów Lokalnego Transportu Zbiorowego w Łodzi. Pasażerowie muszą przyzwyczaić się do nowych tras. Jak będą kursować tramwaje MPK Łódź?
No w lipcu raczej się nic nie zacznie na tym skrzyżowaniu. Prawdopodobnie wszystko przesunie się na sierpień.
czy wiadomo co z remontem skrzyżowania Dąbrowskiego/Śmigłego- Rydza? miał być w lipcu, a już połowa minęła i się jakoś nie zapowiada, żeby było cokolwiek zaczęte 🙁
Przyznaję, że były małe opóźnienia, ale już zostały nadrobione. Jest o tramwajach na ŁTR oraz powrocie linii 3 na ulicę Warszawską.
Brakuje informacji o powrocie od jutra linii z ŁTR na stałe trasy.
Pewne opóźnienia to znaczy cały wrzesień, czy może jeszcze dłużej? 🙁
Myślę, że możemy mieć do czynienia z pewnymi opóźnieniami. Tam po prostu trzeba wybudować nowy układ torowy, a to nie trwa tak szybko. Betonowe wylewki, położenie szyn i tym podobne działania.
Czy wiadomo już, jak długo będą obowiązywały zmiany na trasie ŁTR (11)? Miały obowiązywać do końca sierpnia, od 1 września 11 miała wrócić na swoją trasę. Czy jest szansa, że termin zostanie dotrzymany?
Zawsze szczegółowe informacje znajdują się na stronie Zarządu Dróg i Transportu w Łodzi. Mapkę można znaleźć tutaj: http://zdit.uml.lodz.pl/files/news/connected/mpkczerwiec_8b831b11.jpg
No i już wiadomo, że jednak linia 15A zostanie zawieszona, a linia 15 zmieni rozkład jazdy.
Nie znam Łodzi na tyle, aby określić konkretne przystanki.
Jest gdzieś mapa tych wszystkich zmian???
Wszystko na to wskazuje, że linia 15A nie zostanie zlikwidowana, choć nie mamy jeszcze informacji na temat zmian wakacyjnych. Jak wiadomo wraz z końcem roku szkolnego wprowadzane są rozkłady wakacyjne.
W związku zwiększeniem ilości linii po al.Politechniki przewidziane jest zawieszenie innych linii np. 15A ?
Dziękuję za odpowiedź i proszę o dalsze informacje, jeśli się pojawią! Tu najwięcej można się dowiedzieć o planowanych zmianach 🙂
Pozdrawiam
Nie mamy konkretnych lokalizacji podanych do wiadomości, ale można domniemywać, że ostatni przystanek dla tramwajów jadących od placu Niepodległości będzie gdzieś na wysokości kina Charlie. Tam wyniesionych peronów nie ma. Dla tramwajów jadących z placu Wolności ostatni przystanek będzie na skrzyżowaniu alei Kościuszki i Żwirki. Wcześniej pewnie coś powstanie także na alei Kościuszki i alei Mickiewicza. Tam pewnie peron będzie lekko wyniesiony.
Myślę, że szczegóły dotyczące numeracji linii oraz ich częstotliwości poznamy wkrótce. W tej chwili tworzony jest tymczasowy przejazd dla tramwajów na skrzyżowaniu alei Kościuszki i alei Mickiewicza. On jest potrzebny, aby można było przejść do kolejnego etapu robót.
Gdzie dokładnie (mapka) będą się znajdowały przystanki na Żwirki/Piotrkowskiej, gdzie tramwaje z północy i z południa mają kończyć bieg? Czy będzie tam wysepka? Wiem, że niemieckie tramwaje zaplanowane do obsługiwania trasy mają wysuwany stopień, ale mam w tej chwili problemy z chodzeniem (korzonki, rwa kulszowa) i podczas wsiadania muszę się mocno chwycić, żeby odciążyć bolące biodro, dlatego staram się korzystać w drodze do pracy z przystanków z wysepką. Niepokoję się, jak będę dojeżdżała do pracy w miesiącach letnich, a pewnie dłużej, bo drogowcy rzadko dotrzymują terminów. Zapewne nie wiadomo jeszcze jak będzie wyglądała organizacja ruchu, częstotliwość kursów, ale może chociaż miejsca, gdzie pasażerowie mają się przesiadać są już wyznaczone? Bardzo proszę o informację
Dziękuję za odpowiedź!
Nie wiadomo niestety. Władze miasta muszą mieć zagwarantowane brakujące 114 mln do rozstrzygnięcia przetargu na pozostałe odcinki. Jeśli coś ma się zmieniać to wydaje mi się, że od maja lub czerwca.
Zmiany miały być zdaje się od 1 kwietnia, a nadal tramwaje jeżdżą po staremu. Czy wiadomo, kiedy planowany jest kolejny etap, ten nazwany Faza IIa?
Czy byłaby możliwość, żeby aktualne zmiany tras przerzucić na początek artykułu, pod informacje o zmianach rozkładów jazdy, a informacje o prawdopodobnych objazdach podczas kolejnych etapów przebudowy trasy WZ zaopatrzyć w odpowiednie ostrzeżenia?
Część z nich jest nierealna, bo przy ich wyznaczaniu nie uwzględniono innych remontów i przebudów (np. Z1B w fazie IIb – na drugą stronę placu budowy Fabrycznego będzie się teleportować? najprawdopodobniejsze jest wydłużenie Z5), niektóre nie mają sensu i ich wprowadzenie jest wątpliwe (np. Z7 w fazie III jako autobus – podobno autobusów nam brakuje, a na tej trasie bez najmniejszego problemu może jeździć tramwaj), z kolei oznaczenia Z10A nie "udźwigną" stosowane przez MPK wyświetlacze w autobusach. Likwidacja Z5 w fazie I to natomiast najprawdopodobniej błąd polegający na nieuwzględnieniu przebudowy Fabrycznego.
Linia Z10: MARATOŃSKA – Popiełuszki, aleja Wyszyńskiego, aleja Bandurskiego… – AUGUSTÓW.
a co będzie w zamian za 8,12 i 14 po wyszyńskiego jaki zamiennik
Wykaz zmian jest potwierdzony przez Zarząd Dróg i Transportu w Łodzi. Mogą zostać wprowadzone jakieś kosmetyczne poprawki, ale zmian tych zmian nie będzie.
A te nowe zmiany od wiosny są potwierdzone ?. Skąd takie info Pan ma ?
Zanim dokończą remont trzeba rozpocząć i skończyć budowę głowicy zachodniej dworca. Dopiero wówczas będzie można kontynuować przebudowę torowiska na ul. Kilińskiego.
Myślę, że nie wcześniej niż 2015 rok.
Jeszcze długo nie pojedzie, tzn. dopóki nie wyremontują Kilińskiego między Traugutta a Tuwima. Bo w obecnym układzie, po zakończeniu trwającej teraz przebudowy, stare i nowe tory na Kilińskiego się rozminą.
Ciekawe kiedy w końcu 4 pojedzie starą trasą.
Brak wozów to jedno. Druga sprawa, że topnieje nam budżet na komunikację miejską, jak zwykle zresztą pod koniec roku. Jednak jeśli ŁTR pojedzie nadal co 12 minut oznaczać będzie, że jest źle.
najbardziej w tym szaleństwie boli brak 55A – ta linia świetnie wzmocniłaby komunikację Widzewa i Janowa ze Śródmieściem, no ale przecież brak nam wozów…
yć może będzie problem z tym, kiedy np. "12" będzie czekała na planowanym postoju, a "14" spóźniona będzie chciała odjechać. Ciekawe jak to rozwiążą…
juz widze jak na petli Legionow bija sie 12 z 14 bija sie o pulp position 😀 tam nie ma zeberka ;P a znajac zycie to rozklad bedzie ze miedzy jednym a drugim 1-2min roznicy 😛
To decyzja ZDiT, że wakacyjne rozkłady jazdy na większości linii pozostają do września. Miejmy nadzieję, że od 1 października, kiedy rozpocznie się rok akademicki, powakacyjne rozkłady jazy będą przywrócone.
A dlaczego zostaje wprowadzony letni rozkład jazdy? – nie rozumiem tej decyzji.
Linia 13 przed remontem nie miała tam przystanku ponieważ jechała z Kocińskiego ulicą Narutowicza, Zieloną do Legionów. Tak samo jest w przypadku linii 4, 9 i 9A.
mógłby mi ktoś powiedzieć, czy 13 przed tymi remontami miała przystanek na pomorska-matejki?
Jeśli chodzi o przystanek Z15 przy Kopernika w stronę placu Wolności, to znajduje się on na ul. Łąkowej pomiędzy Mickiewicza a Kopernika. W drugą stronę niestety jest gorzej – najbliższy przystanek jest na Żeromskiego przy Mickiewicza (za skrzyżowaniem).
Z 15. Gdzie najlepiej wsiąść do autobusu w stronę ul Kopernika jeśli mieszkam na Chocimskiej?Czy mam startować z Paderewskiego i wracać przez Zaolziańską do Karpackiej i Ronda ?A może stanie tymczasowy przystanek po środku objazdu? A pracuję na…Kopernika.Na umowę tymczasową na trzy miesiące od 01.07.2013……za bardzo marne pieniądze.Szczęśliwe deszczowo-komarowe lato…ale inaczej…
Bezpośredniego nie ma. Trzeba się przesiąść na skrzyżowaniu Wojska Polskiego/Franciszkańska z tramwaju linii 5 na autobus Z5. Potem przy Kilińskiego/Piłsudskiego w tramwaj linii 12.
Brakuje mi zastępstwa 5 na Chojny.