autobusy pasażerowie rozkład jazdy

PolskiBus.com z Łodzi. Od sierpnia trzy nowe kursy do Gdańska, Krakowa i Katowic

fot. Daniel Siwak

Dokładnie 25 kwietnia tego roku PolskiBus.com wprowadził do Łodzi trzecią linię. Oprócz P3 i P4 pojawiła się także P12. W dotychczasowej polityce logistycznej przewoźnika była to prawdziwa rewolucja. To pierwsza linia, która całkowicie omijała dwa główne przystanki w Warszawie – Metro Wilanowską i Metro Młociny.

Dzięki P12 Łódź zyskała bezpośrednie połączenie z Gdańskiem, Toruniem, Katowicami, Krakowem i Rzeszowem. Przejazd szczególnie do tego pierwszego miasta stał się konkurencyjny w stosunku do wlokącej się kolei. Najwidoczniej sir Brian Souter (właściciel PolskiegoBusa.com – przyp. autora) jest zadowolony z dotychczasowej liczby pasażerów, dlatego firma postanowiła uruchomić dodatkowe kursy.

Od 5 sierpnia PolskiBus.com zwiększa liczbę kursów z trzech do sześciu dziennie. Trzeba przyznać, że to dość zaskakująca decyzja ze strony przewoźnika, który i tak wywołał sporą euforię pasażerów, uruchamiając kwietniowe połączenie. Pamiętajmy też, że nie tylko połączenia są rozwijane. W czerwcu przewoźnik zamówił 25 nowych, dwupokładowych autokarów Van Hool Astromega TDX27. Ich dostawa planowana jest na koniec 2013 roku.

fot. Daniel Siwak

– Zainteresowanie pasażerów trasą P12 między Gdańskiem a Krakowem przekroczyło nasze oczekiwania. Od uruchomienia linii pod koniec kwietnia br. z usług PolskiBus.com na tej trasie skorzystało już 80 tysięcy pasażerów – mówi Piotr Bezulski, Dyrektor Zarządzający PolskiBus.com.

Autokary z dworca PKS Łódź Kaliska w kierunku Torunia i Gdańska będą odjeżdżać o godzinie: 04.35, 07.05, 10.20, 15.35, 18.05 oraz 22.45. Z kolei w kierunku Krakowa i Katowic będą odjeżdżać o godzinie: 00.05, 04.35, 11.20, 14.20, 17.20 oraz 20.35. Do Rzeszowa dojedziemy trzema kursami o 04.35, 11.20, i 20.35.

Tak jak do tej pory, nowe kursy obsługiwać będą pojazdy belgijskiej marki Van Hool TD927 Astromega, który obsługuje już linię P12 a także linię P1 – z Warszawy przez Ostródę do Gdańska. Sam autokar nie różni się wiele wyposażeniem od tych, które już kursują we flocie czerwonego przewoźnika.

Standardowo posiada klimatyzację, gniazdko 230V, Wi-Fi, oraz toaletę. Jedyną różnicą jest to, że ma dwa pokłady – dolny m.in. ze stolikiem i takimi podwójnymi siedzeniami naprzeciwko siebie oraz górny pokład z klasycznym rzędem siedzeń podwójnych z dwoma zejściami na dolny pokład – z przodu i po środku pojazdu.

fot. Daniel Siwak

Ceny biletów rozpoczynają się już od 1 zł + 1 złoty opłaty za rezerwację. Jednak na taką okazję nie jest łatwo trafić, bo jest to pula pojedynczych biletów. Bilety “na ostatnią chwilę” można kupić także w punkcie sprzedaży w kasie na dworcu PKS Łódź Kaliska. Do jego ceny doliczana jest prowizja w wysokości 6 złotych.

Przewoźnik na polskim rynku jest obecny od czerwca 2011 r. Do tej pory przewoźnik sprzedał już ponad 3,8 milionów biletów. Od początku działalności flota złożona wyjściowo z 18 autokarów powiększyła się do 68, a pod koniec tego roku będzie liczyła aż 93 pojazdy.

komentarzy

Kliknij tutaj, aby dodać komentarz

  • Takie połączenie rzeczywiście mogłoby zgromadzić wielu chętnych. Szczególnie, że pasażerowie ze Szczecina mieliby bezpośredni dostęp do stolicy oraz skomunikowanie na Gdańsk, Toruń, Katowice, Kraków, Rzeszów i Wrocław dzięki przesiadce w Łodzi. 25 nowych większych autokarów sugerować może pewnie inwestycje w dłuższe trasy.

  • To prawda, to duże udogodnienie.

    Od trzech miesięcy PolskiBus, naprawdę pieści Łódź… Pod koniec kwietnia wprowadzenie linii P12, koniec czerwca rozszerzenie siatki do 11 kursów dziennie z Łodzi do Wrocławia, a efekcie do 15 z Łodzi do Warszawy, teraz powiększenie siatki P12 do 6 kursów.

    Cały czas chodzą słuch, że siatka P3 może wzrosnąć, gdyż PolskiBus jest zainteresowany powrotem do Szczecina, ale w nowej formie z Warszaw przez Łódź, Poznań, Gorzów Wielkopolski. Co byłoby zaspokojeniem potrzeby mieszkańców Lubuskiego, którzy postulują o kursy czerwonego przewoźnika.

    Naprawdę, tak dobrze skomunikowani nigdy nie byliśmy.

  • Gdańsk, Toruń, Łódź, Katowice, Kraków, Rzeszów, Wrocław, Warszawa, Poznań. To całkiem niezła siatka połączeń krajowych. Przede wszystkim pasażerowie łódzcy nie muszą już się przesiadać w Warszawie, jadąc w tych kierunkach. Z resztą centralne położenie naszego miasta zapewne też ma jakieś znaczenie.

  • Fantastyczna wiadomość! Już od dłuższego czasu było wiadomo, że obecna częstotliwość jest zbyt niska. Ahh, 6 razy dzinnie z Łodzi do Krakowa, Katowice, Trójmiasta, Torunia, w dogodnej cenie i niezłym czasie przejazdu. (szczególnie do Gdańska)

    PolskiBus jest wyjściem w Polskę dla Łodzi, ten przewoźnik chyba najlepiej skomunikował Łódź z krajem w historii naszego miasta. A kolej? Nie nie ma.

ARCHIWUM

STREFA SPOŁECZNOŚCIOWA

DOCENIASZ MOJĄ PASJĘ?

Postaw mi kawę na buycoffee.to

INFORMATOR KOMUNIKACYJNY