Dokładnie 25 kwietnia tego roku PolskiBus.com wprowadził do Łodzi trzecią linię. Oprócz P3 i P4 pojawiła się także P12. W dotychczasowej polityce logistycznej przewoźnika była to prawdziwa rewolucja. To pierwsza linia, która całkowicie omijała dwa główne przystanki w Warszawie – Metro Wilanowską i Metro Młociny.
Dzięki P12 Łódź zyskała bezpośrednie połączenie z Gdańskiem, Toruniem, Katowicami, Krakowem i Rzeszowem. Przejazd szczególnie do tego pierwszego miasta stał się konkurencyjny w stosunku do wlokącej się kolei. Najwidoczniej sir Brian Souter (właściciel PolskiegoBusa.com – przyp. autora) jest zadowolony z dotychczasowej liczby pasażerów, dlatego firma postanowiła uruchomić dodatkowe kursy.
Od 5 sierpnia PolskiBus.com zwiększa liczbę kursów z trzech do sześciu dziennie. Trzeba przyznać, że to dość zaskakująca decyzja ze strony przewoźnika, który i tak wywołał sporą euforię pasażerów, uruchamiając kwietniowe połączenie. Pamiętajmy też, że nie tylko połączenia są rozwijane. W czerwcu przewoźnik zamówił 25 nowych, dwupokładowych autokarów Van Hool Astromega TDX27. Ich dostawa planowana jest na koniec 2013 roku.

– Zainteresowanie pasażerów trasą P12 między Gdańskiem a Krakowem przekroczyło nasze oczekiwania. Od uruchomienia linii pod koniec kwietnia br. z usług PolskiBus.com na tej trasie skorzystało już 80 tysięcy pasażerów – mówi Piotr Bezulski, Dyrektor Zarządzający PolskiBus.com.
Autokary z dworca PKS Łódź Kaliska w kierunku Torunia i Gdańska będą odjeżdżać o godzinie: 04.35, 07.05, 10.20, 15.35, 18.05 oraz 22.45. Z kolei w kierunku Krakowa i Katowic będą odjeżdżać o godzinie: 00.05, 04.35, 11.20, 14.20, 17.20 oraz 20.35. Do Rzeszowa dojedziemy trzema kursami o 04.35, 11.20, i 20.35.
Tak jak do tej pory, nowe kursy obsługiwać będą pojazdy belgijskiej marki Van Hool TD927 Astromega, który obsługuje już linię P12 a także linię P1 – z Warszawy przez Ostródę do Gdańska. Sam autokar nie różni się wiele wyposażeniem od tych, które już kursują we flocie czerwonego przewoźnika.
Standardowo posiada klimatyzację, gniazdko 230V, Wi-Fi, oraz toaletę. Jedyną różnicą jest to, że ma dwa pokłady – dolny m.in. ze stolikiem i takimi podwójnymi siedzeniami naprzeciwko siebie oraz górny pokład z klasycznym rzędem siedzeń podwójnych z dwoma zejściami na dolny pokład – z przodu i po środku pojazdu.

Ceny biletów rozpoczynają się już od 1 zł + 1 złoty opłaty za rezerwację. Jednak na taką okazję nie jest łatwo trafić, bo jest to pula pojedynczych biletów. Bilety “na ostatnią chwilę” można kupić także w punkcie sprzedaży w kasie na dworcu PKS Łódź Kaliska. Do jego ceny doliczana jest prowizja w wysokości 6 złotych.
Przewoźnik na polskim rynku jest obecny od czerwca 2011 r. Do tej pory przewoźnik sprzedał już ponad 3,8 milionów biletów. Od początku działalności flota złożona wyjściowo z 18 autokarów powiększyła się do 68, a pod koniec tego roku będzie liczyła aż 93 pojazdy.
Szacunki wyprostowane 😉
zwiększenie ilości kursów z 3 do 6 to jest nie o połowę, a o 100%,
😉
pozdrawiam,
Sz.
Takie połączenie rzeczywiście mogłoby zgromadzić wielu chętnych. Szczególnie, że pasażerowie ze Szczecina mieliby bezpośredni dostęp do stolicy oraz skomunikowanie na Gdańsk, Toruń, Katowice, Kraków, Rzeszów i Wrocław dzięki przesiadce w Łodzi. 25 nowych większych autokarów sugerować może pewnie inwestycje w dłuższe trasy.
To prawda, to duże udogodnienie.
Od trzech miesięcy PolskiBus, naprawdę pieści Łódź… Pod koniec kwietnia wprowadzenie linii P12, koniec czerwca rozszerzenie siatki do 11 kursów dziennie z Łodzi do Wrocławia, a efekcie do 15 z Łodzi do Warszawy, teraz powiększenie siatki P12 do 6 kursów.
Cały czas chodzą słuch, że siatka P3 może wzrosnąć, gdyż PolskiBus jest zainteresowany powrotem do Szczecina, ale w nowej formie z Warszaw przez Łódź, Poznań, Gorzów Wielkopolski. Co byłoby zaspokojeniem potrzeby mieszkańców Lubuskiego, którzy postulują o kursy czerwonego przewoźnika.
Naprawdę, tak dobrze skomunikowani nigdy nie byliśmy.
Gdańsk, Toruń, Łódź, Katowice, Kraków, Rzeszów, Wrocław, Warszawa, Poznań. To całkiem niezła siatka połączeń krajowych. Przede wszystkim pasażerowie łódzcy nie muszą już się przesiadać w Warszawie, jadąc w tych kierunkach. Z resztą centralne położenie naszego miasta zapewne też ma jakieś znaczenie.
Fantastyczna wiadomość! Już od dłuższego czasu było wiadomo, że obecna częstotliwość jest zbyt niska. Ahh, 6 razy dzinnie z Łodzi do Krakowa, Katowice, Trójmiasta, Torunia, w dogodnej cenie i niezłym czasie przejazdu. (szczególnie do Gdańska)
PolskiBus jest wyjściem w Polskę dla Łodzi, ten przewoźnik chyba najlepiej skomunikował Łódź z krajem w historii naszego miasta. A kolej? Nie nie ma.